Hvordan kan jeg slette enheter og datakilder fra switchking? Ser ikke noe nevnt om dette i guidene under support kategorien, det er heller ikke nevnt i "Kom igång med Switchking"
Og en annen ting,
Jeg har en Tellstick DUO.
Jeg har 3stk on/off nexa kontakter. Og 2 stk Nexa dimmerkontakter.
Jeg har veggbrytere fra Nexa som styrer disse.
Hvordan er den korrekte måten og intstallere disse på? Jeg har nå trykt på veggbryterene, gått inn i Tellstick loggen, og kopiert ut adressene, deretter lagt de til som enheter. Er dette riktig?
Dette fungerer fint, men nå har jeg jo bare "klonet" senderene, ikke lært kontaktene noen ny code fra tellsticken.. Er det noe i veien for å gjøre det slik jeg gjør?
Hvordan fjerne enhet?
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Hvordan fjerne enhet?
Under "File - Delete" kan du ta bort enheter och datakällor.
Det beror på hur du vill använda dessa. Ofta läggs brytare till som datakällor och används sedan för att styra andra enheter via regler, men du kan också göra som du har gjort (och tappa styrning via regler - eller iaf få gå en omväg för att få styrning via regler).gjelsvik wrote:Hvordan er den korrekte måten og intstallere disse på? Jeg har nå trykt på veggbryterene, gått inn i Tellstick loggen, og kopiert ut adressene, deretter lagt de til som enheter. Er dette riktig?
Dette fungerer fint, men nå har jeg jo bare "klonet" senderene, ikke lært kontaktene noen ny code fra tellsticken.. Er det noe i veien for å gjøre det slik jeg gjør?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Re: Hvordan fjerne enhet?
Martin wrote:Under "File - Delete" kan du ta bort enheter och datakällor.

Jeg viste jo at en slik elementær funksjon ikke kunne være glemt. Men det falt meg rett og slett ikke inn at den kunne ligge på fil menyen..

Jeg ser poenget ditt. Så bryterene bør ligge som datakilder. Og samtidig kan man kanskje kopiere adressene og lagre de som en device også? Da vil jeg slippe å gå rundt til hver enda enhet og "learne" ny kode fra tellsticken.. To av mine receivere er til innbygging, og jeg vet ikke hvordan man lærer de opp på nytt..Martin wrote: Det beror på hur du vill använda dessa. Ofta läggs brytare till som datakällor och används sedan för att styra andra enheter via regler, men du kan också göra som du har gjort (och tappa styrning via regler - eller iaf få gå en omväg för att få styrning via regler).