Jag får ganska många event i db log filen som berör just detta..
tex.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 44, name Tavla, native id 44 and code 17631:1 is defaulting to state off.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 46, name Tak-Bord, native id 46 and code 17602:1 is defaulting to state off.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 47, name AX-lampa, native id 47 and code 17633:1 is defaulting to state off.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 48, name Gubblampa, native id 48 and code 17634:1 is defaulting to state off.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 49, name Stavlampa, native id 49 and code 17635:1 is defaulting to state off.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 50, name Kök-Kök, native id 50 and code 17600:1 is defaulting to state off.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 51, name Tak-Bänk, native id 51 and code 17601:1 is defaulting to state off.
{BusinessAccess - Invocation} --<Warning> -- 2012-07-19 03:41:32 -- Device with id 52, name Tak-Sällskap, native id 52 and code 17603:1 is defaulting to state off.
Är det troligt att det är tillgängligenheten på servern (för SK) som är den troliga orsaken för dylika varningar? (Jag får väldigt många av dessa upptäckte jag när jag kikade serverlogg katalogen idag, det finns loggfiler från 5 maj som är fulla med dessa meddelanden).
Ser även att vissa tider (tex när dörren öppnas hemma) inte visas rätt i datakällors historik (klienten).
Har ett antal devices ca 30, DUO, IR-deckare och magnet-deckare ca. 20 stycken (via larmet) och diverse knappar kopplat till server 2.0.3.9.
Har börjat med att stänga av andra processer på datorn för att se om det blir bättre.
Någon som har några andra ideer?
Defaulting to state off
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Defaulting to state off
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Re: Defaulting to state off
Sök, och du skall finna, exempelvis: viewtopic.php?f=15&t=30&p=1417&hilit=defaulting#p1417Thomas wrote:defaulting to state off

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Ok, hade inte sett just den posten. Mao ingen direkt koppling mellan detta och de felaktiga tiderna, då kan jag stryka denna orsak. Tack! 

-
- Administrator
På vilket sätt "fel"? En timme fel, en minut fel eller saknas det poster?Thomas wrote:Ser även att vissa tider (tex när dörren öppnas hemma) inte visas rätt i datakällors historik (klienten).
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Ser nu att skrivinformationen även finns i EG-loggar (använder detta just nu för att tolka larmdatat innan det skrivs till datavärden). Verkar nästan mera troligt att EG får något problem då den ibland flödas av allehanda sensorinformation (i kombination med lite systemresurser).
Kikar vidare där tillsvidare.
Kikar vidare där tillsvidare.
-
- Administrator
Använder du EG till all mottagning av signaler från Duon, eller använder du EG till att ta emot andra typer av signaler?
Det finns möjlighet att stänga av Duo-lyssnandet för exempelvis sensorer eller rådata i Switch King - om du ändå får in dessa signaler från annat håll... Då sparar du lite prestanda i Switch King, men om du har generella prestandaproblem på maskinen så är Switch King en så liten del av detta så det gör ingen skillnad - det är mer av praktisk betydelse iom att du då slipper dubbla poster - en från EG och en från Duo direkt i Switch King.
Det finns möjlighet att stänga av Duo-lyssnandet för exempelvis sensorer eller rådata i Switch King - om du ändå får in dessa signaler från annat håll... Då sparar du lite prestanda i Switch King, men om du har generella prestandaproblem på maskinen så är Switch King en så liten del av detta så det gör ingen skillnad - det är mer av praktisk betydelse iom att du då slipper dubbla poster - en från EG och en från Duo direkt i Switch King.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
I huvudsak för externa signaler (rs232), men även duo för utökad knappfunktion. Kommer dock att försöka byta till ett nytt snabbare system, ev raspberry pi och då på linux istället.
Nej det känns spontant som generella prestanda problem som sagt, men jag har börjat kika i loggarna för att se om något gick att göra.
Nej det känns spontant som generella prestanda problem som sagt, men jag har börjat kika i loggarna för att se om något gick att göra.