Jag köpte först en Tellstick Net för några veckor sen samt ett par förpackningar med NEXAs fjärrbrytare på Clasolson, PE3 dessa: http://www.clasohlson.com/se/Fj%C3%A4rr ... r364602000
De fungerade kanon med Tellstick Net. Hursomhelst så tog det några dagar så insåg jag att det är en Tellstick DUO jag behöver så jag skaffade en sån och köpte licensen till Switchking så man kan göra lite mer skoj.
Det jag märkte med dessa PE3 var att i Switch King clientprogramvaran på datorn så om fjärrströmbrytaren är schemalagd men släckt så har jag även programmerat upp de medföljande fjärrkontrollerna så jag kan tända och släcka övrig tid som jag vill och det fungerar bra, däremot så om jag tänder med en fjärr så indikerar inte switch king programvaran att lampan är tänd vilket den gör när lampan är tänd via schemat. Jag hade väl inte reagerat på det om det inte var så att jag förutom de självlärande Nexa PE3 också använde en gammal Proove fjärrströmbrytare med ni vet de där rattarna på baksidan ABCD och 1234. I mitt fall så står den på A1. När jag använder proove fjärren på den och tänder den lampan till Proove fjärrbrytaren så indikerar även switch king clientprogramvaran att den är tänd respektive släckt. Det fungerar också på Iphone appen. Det är tråkigt att inte Nexas PE3 visar aktuell status om jag använder fjärren att tända med.
Nån som vet vad det beror på? Kan det vara så att man inte kan köra självlärande fjärrströmbrytare för att det ska fungera med aktuell status?
Nån som vet?
Vore trevligt om nån vet.
HA en bra dag