Online test
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Re: Online test
Har en fil i min Publica mapp på dropbox (för enkelhetens skull, en fil på en server på nätet) som enbart innehåller en 1:a
Lägger en datakälla som läser från denna fil, första tecken i filen, får den en 1:a, så vet jag att datorn är online, får jag ingen 1:a gissar jag oss till att datorn är offline (det KAN ju vara servern på nätet som inte svarar heller).
Ingen 1:a, då sätter jag felvärde = 0.
Senariot triggas av datakälla = 0
Lägger en datakälla som läser från denna fil, första tecken i filen, får den en 1:a, så vet jag att datorn är online, får jag ingen 1:a gissar jag oss till att datorn är offline (det KAN ju vara servern på nätet som inte svarar heller).
Ingen 1:a, då sätter jag felvärde = 0.
Senariot triggas av datakälla = 0
-
- Administrator
Bifogar ett plugin som kan användas för att kontrollera om Switch King når ut på nätet.
Lägg filerna i katalogen "Plugins" under Switch Kings installationskatalog.
Öppna konfigurationsfilen i Notepad och ändra enligt önskemål...
Pluginet installeras precis som:
http://www.switchking.se/sv/konfigurera-script-executor
Lägg filerna i katalogen "Plugins" under Switch Kings installationskatalog.
Öppna konfigurationsfilen i Notepad och ändra enligt önskemål...
Pluginet installeras precis som:
http://www.switchking.se/sv/konfigurera-script-executor
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Skulle vilja ha lite hjälp hur jag får pluginet att funka. Ska man lägga till en data källa och hur ska den se ut? Ska man använda den adressen (www.google.com) som det är i exemplet?
-
- Administrator
Tittat på http://www.switchking.se/sv/faq/konfigu ... ne-checker?
Google går bra att använda, men du kan i princip använda vilken adress som helst... Förhoppningsvis är Google ofta uppe...
Google går bra att använda, men du kan i princip använda vilken adress som helst... Förhoppningsvis är Google ofta uppe...

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Ok jag skapade en datakälla men får den inte uppdaterad
-
- Administrator
Svårt att säga på rak arm vad det kan vara...
- Något i Windows loggbok?
- Något i Switch Kings loggfil?
- Rätt ID på datakällan och rätt information i övrigt i konfigurationsfilen (adress till REST, port, username + password)?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Skapade en datakälla med värden från fil och posionsbaserad och får fel i loggen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Hur ser pluginets konfigurationsfil ut?
Kan du bifoga den till ett inlägg (utan användarnamn och lösenord)?
Kan du bifoga den till ett inlägg (utan användarnamn och lösenord)?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Här kommer den var tvungen att göra den till txtfil gick inte att ladda upp annars
-
- Administrator
Jag skulle gissa på att du har satt en "förfallotid" på datakällan på två minuter. Iaf ser det ut så i loggfilen från servern:
Du bör höja detta till någonstans (eller över) 10 minuter. I pluginets konfigurationsfil står det:
Detta gör att kontrollen mot http://www.google.com görs ungefär var 10:e eller 11:e minut. Om kontrollen görs kl 08:00 kommer alltså nästa att göras ca 08:10, men efterersom förfallotiden på datakällan är satt till 2 minuter kommer det 08:02, 08:04, 08:06, 08:08 och 08:10 att skapas ett felvärde.
Code: Select all
Created failure value 0 for DataSource with ID 13 and name Online due to expired value.
Code: Select all
<add key="MaxLoopCount" value="2000"/>
Martin | Switch King