Larm funktion

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Sultan
1 star
1 star

Larm funktion

Post by Sultan » Fri 12 Apr 2013, 10:54

Hej!

Jag tänkte höra om det är någon som lyckats göra nått sorts larm. Jag tänkte nämligen försöka ge mig på att försöka göra ett larm för entrédörren. Tänkte därför höra om det är någon som har en bra lösning för det här eller tankar man kan ta med sig i planerandet. Skulle ju va lite fränt med ett litet larm system som iaf skulle kunna skrämma en inbrottstjuv med ljud eller så.

Har ni tankar kring detta, dela gärna med er!

fabz
3 stars
3 stars

Re: Larm funktion

Post by fabz » Sun 14 Apr 2013, 15:13

Jag har också haft funderingar kring detta. Man skulle kunna sammanföra det med min webapp (viewtopic.php?f=11&t=12488) så att man sätter en touchskärm i hallen. På den kommer det upp en nummerpad när bortaläge är aktiverat (larm på), och så krävs tex en fyrsifrig kod för att få aktivera hemmaläge (larm av).

Sultan
1 star
1 star

Re: Larm funktion

Post by Sultan » Sun 14 Apr 2013, 15:48

fabz wrote:Jag har också haft funderingar kring detta. Man skulle kunna sammanföra det med min webapp (viewtopic.php?f=11&t=12488) så att man sätter en touchskärm i hallen. På den kommer det upp en nummerpad när bortaläge är aktiverat (larm på), och så krävs tex en fyrsifrig kod för att få aktivera hemmaläge (larm av).
Haha min tanke va att just använda det ihop med det. Då jag ska ha en padda i hallen. Har funderat på dra ett mail till dig och fråga men kan tänka mig att du har fullt upp. :P

Jag tror att detta borde gå att lösa med en enkel magnet från nexa. Och sedan kolla statusen på den(om det går) och i sånna fall skulle det gå att lösa ganska enkelt.

Har du nå idéer O tankar?

Post Reply