Conrad har en brytare som de kallar 2-trådar. Den har ingång för fas/tändtråd enbart, ingen nolla. Hur får den spänning för att fungera. Eller är det så att det inte är ett relä i den. Det står min last 5 W, övriga står det ingen min belastning, har för mig jag har läst att Conrad har reläer i sina inbyggnadsbrytare?
Min tanke var att den skulle gå att använda som fjärrelä för att aktivera en parallellkoppling av ett motstånd för att styra en värmepump, men då hade den behövt gå på batteri, vilket den inte gör. Provade på den jag hade hemma idag.
Jag kan modifiera en uttagsbrytare, men vill ha en smidig installation som får plats under kåpan till värmepumpen.
Conrad inbygnadsbrytare 2-trådars?
-
- 3 stars
Re: Conrad inbygnadsbrytare 2-trådars?
Anledningen till att den måste ha minst 5 W last är att den får sin "ström" därifrån
-
- 3 stars
Ok men hur funkar det, går ju inte att bara driva med 1 ledare(fas)? Eller missar jag något?
-
- 3 stars
Den fungerar enbart med resistiv last dvs glödlampa eller liknande och lampan fungerar då som ett motstånd till brytaren( som egenliten inte alls bryter den flyttar bara sin egna "tråd" mellan en ledare eller ett motstånd
Tänk dig en kran som står och droppar.
Ska du skölja av en tallrik så kommer det aldrig gå då den behöver en större mängd vatten / tidsenhet medans om du lägger en servett under kranen så kommer servetten alltid vara blöt då den inte alls behöver samma mängd vatten / tidsenhet för att vara blöt.
I detta fall är glödlampan tallriken och servetten brytaren
Tänk dig en kran som står och droppar.
Ska du skölja av en tallrik så kommer det aldrig gå då den behöver en större mängd vatten / tidsenhet medans om du lägger en servett under kranen så kommer servetten alltid vara blöt då den inte alls behöver samma mängd vatten / tidsenhet för att vara blöt.
I detta fall är glödlampan tallriken och servetten brytaren