Hej,
Jag kör med senaste SK Android appen, v3.0, men den buggar ut under nya fliken "Lägen":
"Fel - Kunde inte hämta data. Kontrollera användarnamn och lösenord eller serverversion. (7)"
Bara ett fel med detta, userid/lösen/servernamn osv är korrekt eftersom allt fungerar men felmeddelandet det poppar upp hela tiden.
Går jag in under fliken "Enheter" så kan jag göra precis som vanligt, tända å släcka vilken switch som helst.
Sedan skulle jag vilja få lite större "+" tecken längst ut till höger så att man enklare kan expandera listan av enheter utan att hamna på "tänd/släck/schema/sync" på den rad man råkar komma åt för att känsloarean för expandera/minimera helt enkelt är för liten för mina smala fingrar (och dom är smala).
V3 - Fel 7, resp större "+" vore nice
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
-
- Administrator
Re: V3 - Fel 7, resp större "+" vore nice
Vilken enhet och Android-version kör du?
"(7)" kan indikera att det är sjunde hämtningen av information vilket är listan med kommande och historiska händelser. De övriga hämtningarna går bra.
Eftersom du kör en beta av servern så är det möjligt att det är relaterat till det och inte till Android-appen i sig...
"(7)" kan indikera att det är sjunde hämtningen av information vilket är listan med kommande och historiska händelser. De övriga hämtningarna går bra.
Eftersom du kör en beta av servern så är det möjligt att det är relaterat till det och inte till Android-appen i sig...
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Aha, sorry - mitt fel, glömde lite:
Asus Transformer Infinity Pad TF700 (dvs den senaste med 1920*1080 skärmen), JB (4.1.1).
Vad gäller BETA: Hade felet innan BETA servern vart installerad igår. Har bara inte hunnit skriva det här i forumet (kan någon uppfinna 24h extra tid per dygn ?).
Asus Transformer Infinity Pad TF700 (dvs den senaste med 1920*1080 skärmen), JB (4.1.1).
Vad gäller BETA: Hade felet innan BETA servern vart installerad igår. Har bara inte hunnit skriva det här i forumet (kan någon uppfinna 24h extra tid per dygn ?).
-
- 5 stars
+1 för 24 timmar extra 
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
- Administrator
Långsökt kanske, men skulle du kunna gå in och byta IP-adress som du ansluter mot - bara fram och tillbaka. Om du ansluter mot exempelvis 192.168.0.100, byt tillfälligt mot 192.168.0.101 även om du vet att det inte kommer att fungera.
Då tvingar du appen att kontrollera vilken version på server du har när du ställer tillbaka till "rätt" adress, vilket i sin tur har påverkan på vilka anrop som används.
Då tvingar du appen att kontrollera vilken version på server du har när du ställer tillbaka till "rätt" adress, vilket i sin tur har påverkan på vilka anrop som används.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Verkar som om appen lugnat ned sig efter detta och en omboot av Asus paddan... Bra !
-
- Administrator