Tellstick duo händelselogg

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Ulf
3 stars
3 stars

Sv: Tellstick duo händelselogg

Post by Ulf » Fri 20 Jul 2012, 08:42

Lägg till en till på listan. Även jag får A1 utan att ha någon enhet med den inställningen.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Martin
Administrator
Administrator

Re: Tellstick duo händelselogg

Post by Martin » Fri 20 Jul 2012, 09:05

Om det inte syns något i historiken för Switch King har signalen inte kommit från Switch King - då kommer den från Telldus Service/Telldus Center.

Om detta är fallet, så är det en fråga för Telldus-forumet snarare än Switch Kings forum.

Om "A1" syns i Switch Kings historik vid exakt detta tillfälle så kan Switch King vara orsaken till att den även syns i händelseloggen för Duon och isf är det möjligt att det är en bugg i Switch King.
Martin | Switch King

svennewikner
1 star
1 star

Post by svennewikner » Fri 20 Jul 2012, 12:14

Jag tog bort antennen på duon för att se om man fick in något då , fick inte in något i loggen alls men det konstigaste var att duon blinkade blått ca varje minut allafall , så blå blinken verkar inte gå att lita på
Men nu hat jag inte fått in A1 på minst 7 timmar och det jag gjort är att jag tog in A1 som enhet i switchking
öppnade telldus center och raderade den där och sedan fick jag radera den i switch king men har för mej att jag fick in den efter jag gjorde det i går kväll å jag vet inte om det har något samband

bunker
3 stars
3 stars

Post by bunker » Sat 21 Jul 2012, 14:33

:idea: Kan det ha nåt att göra med det Example Device som jag tror läggs in som standard vid nån av installationerna? Tror det är Telldus Center men det kanske är Switch King?

Finns att se i Regedit under t.ex.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Telldus\Devices\16
Device numret (16) kan givetvis variera och är bara ett löpnummer. Ovanstående sökväg är från Windows Home Server 2011, den lär variera på andra Windows varianter.

Har för mig att jag sett den när jag defaultinstallerade Telldus Center för ett eller ett par år sen. Den har nämligen huskod A och enhetskod 1.

Edit: Såg just att den faktiskt listas i Switch King klienten så det borde ni kanske ha sett redan... :oops:

Post Reply