Hej,
har nyligen köpt en Tellstick Duo och håller på att få ihop allt.
Switch King rullar på Ubuntu i en VirtualBox på en MacMini.
Det funkar hur bra som helst att tända och släcka lampor, dock så får jag inte ihop det hur man ska kunna få in en Nexa rörelsevakt som datakälla i Switch King.
Lägger jag till ny datakälla och söker efter Tellstick Duo typen av datakälla ser jag ingenting när jag tänder och släcker lampan med rörelsevakten. Vad gör jag för fel? Vad ska jag leta efter?
/Daniel
Nexa rörelsevakt i Switch King
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Nexa rörelsevakt i Switch King
Om du tänder/släcker med fjärrkontroll ser du ngt då? Blinkar Duon när du trycker in en fjärrkontrollsknapp?
Jag är ute efter att konstatera om mottagningen på Duon inte hänger med riktigt - en del Duos har haft problem just med mottagning men inte med sändning.
Jag är ute efter att konstatera om mottagningen på Duon inte hänger med riktigt - en del Duos har haft problem just med mottagning men inte med sändning.
Martin | Switch King
-
- Administrator
Som tillägg - Nexas rörelsevakt kräver att man väntar med sändning i x antal sekunder (beror på vilken firmware detektorn har). Ibland kan man tvingas vänta upp till 4-5 sekunder från det att detektorn fångats upp i mjukvara tills det att det är OK att sända ut en signal - annars krockar de i luften.
...det är dock nästa steg. Steg 1 är att få in detektorn öht...
...det är dock nästa steg. Steg 1 är att få in detektorn öht...

Martin | Switch King
-
- 1 star
Duon blinkar blått både när jag klickar på fjärrkontroll och när jag rör min framför rörelsevakten.
Det enda jag ser i Switch King är "11:50 RxxxxUxx | Självlärande, På/Av TurnOn".
Det snackas om att man ska få in en hel massa signaler från rörelsevakten. Det är detta jag skulle vilja se så att jag kan lägga in en sådan signal som datakälla istället, och därmed frikoppla rörelsevakten från en specifik mottagare.
/Daniel
Det enda jag ser i Switch King är "11:50 RxxxxUxx | Självlärande, På/Av TurnOn".
Det snackas om att man ska få in en hel massa signaler från rörelsevakten. Det är detta jag skulle vilja se så att jag kan lägga in en sådan signal som datakälla istället, och därmed frikoppla rörelsevakten från en specifik mottagare.
/Daniel
-
- Administrator
Rörelsevakten fungerar _precis_ som en vanlig fjärrkontroll, med den skillnaden att du rör dig framför den istället för att trycka på knappen, så det är helt korrekt.evert wrote:Det enda jag ser i Switch King är "11:50 RxxxxUxx | Självlärande, På/Av TurnOn".
"R" och "U" bygger upp enhetens "unika" kod och det är detta du skapar en datakälla utifrån. Skapa ny datakälla och välj rätt "rad" i listan (rätt rad med R/U).
Martin | Switch King
-
- 1 star
Nexa rörelsevakt i Switch King
Där ser man, det var _för_ enkelt helt enkelt.. 
Tack för hjälpen!

Tack för hjälpen!
-
- Administrator
När du kopplar schema mot detektorn, så att lampa ska tändas när detektorn aktiveras, se här:
viewtopic.php?f=8&t=641&p=4804&hilit=Mo ... ning#p4804
viewtopic.php?f=8&t=641&p=4804&hilit=Mo ... ning#p4804
Martin | Switch King