Tjänsterna stoppas

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
olaf
1 star
1 star

Tjänsterna stoppas

Post by olaf » Fri 25 Nov 2011, 08:12

Till synes utan anledning stoppas de fem tjänster som SwitchKing startar.
Kan endast startas upp igen efter omstart av datorn.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Tjänsterna stoppas

Post by Martin » Fri 25 Nov 2011, 11:12

Läs gärna igenom följande tråd, för att ge oss mer kött på benen:
viewtopic.php?f=10&t=20

(flyttas till rätt kategori)
Martin | Switch King

mikaelniklasson
1 star
1 star

Post by mikaelniklasson » Tue 29 Nov 2011, 19:24

Jag har exakt samma problem. Kör senaste versioner av Client & Server på samma maskin, Win7 32-bit
Ingen av Switchking tjänsterna startar med systemet utan jag fär starta dem manuellt. Efter några timmar har samtliga stoppat igen, och jag får åter starta dem manuellt.

Logfil bifogas.

/Mikael
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 29 Nov 2011, 19:39

mikaelniklasson wrote:Jag har exakt samma problem. Kör senaste versioner av Client & Server på samma maskin, Win7 32-bit
Ingen av Switchking tjänsterna startar med systemet utan jag fär starta dem manuellt. Efter några timmar har samtliga stoppat igen, och jag får åter starta dem manuellt.

Logfil bifogas.

/Mikael
Ser två problem i loggfilen - ett problem med en enhet som har protokollet/typen "Rising Sun" och en krasch. Kan dock inte säga om kraschen beror på just Rising Sun-enheten, men det gav iaf något konkret att titta på :wave:
Martin | Switch King

skrantz71
3 stars
3 stars

Post by skrantz71 » Tue 29 Nov 2011, 20:38

Händer mig också lite då och då.. Dock så har jag en automatisk omstart varje morgon så jag ser inte problemet så ofta..
Windows 7, 15 Enheter, 16 Datakällor, 1-Wire, Tellstick DUO, Switch King v2.xx, iPhone 4, IIS,
MSN: stefan.krantz@hotmail.com

Rhodin
4 stars
4 stars

Post by Rhodin » Tue 29 Nov 2011, 20:54

jag hade något liknande men tror det berodde på Telldus drivern. Jag har också haft problem när jag använde http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,151500000 (fick helt sonika skippa denna variant)

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 29 Nov 2011, 20:58

Martin wrote:
mikaelniklasson wrote:Jag har exakt samma problem. Kör senaste versioner av Client & Server på samma maskin, Win7 32-bit

Logfil bifogas.

/Mikael
Ser två problem i loggfilen - ett problem med en enhet som har protokollet/typen "Rising Sun" och en krasch. Kan dock inte säga om kraschen beror på just Rising Sun-enheten, men det gav iaf något konkret att titta på :wave:
Mikael, Rising Sun är antingen GAO-enheter eller Kjell & Co-enheter. Har du några sådana i din uppsättning och skulle du isf kunna ta en skärmdump på deras inställningar i Telldus Center, eller på något sätt ordna så att vi får se hur registernyckeln för Telldus ser ut?

Gärna också din databas via PM/Mail. Jag _gissar_ att dessa enheter antingen på något sätt har en felaktig kod, eller att Switch King tror att en enhet som är av "Self learning"-typ egentligen är en "Code Switch"-typ, eller tvärt om...
Martin | Switch King

ace2
1 star
1 star

Post by ace2 » Fri 02 Dec 2011, 08:47

Har ett liknande problem Switch King tjänsterna stannar men det beror på att Teldus tjänsten gör något fel för det mesta räcker det med att starta Switch King tjänsterna men i bland behövs att man startar om teldus tjänsten har märkt att mina rörelse sensorer slutar att fungera och då behöver jag även starta om Teldus tjänsten.

Så att Switch King tjänsterna stannar har med att det blir fel i Teldus tjänsten att göra. så jag hoppas på att det kommer en ny version av teldus snart.

mikaelniklasson
1 star
1 star

Post by mikaelniklasson » Mon 05 Dec 2011, 09:11

Hej,

Här kommer skärmdump på en av mina GAO enheter. Samtliga mina enheter är GAO eller Kjell&Co och är inställda på A1, A2, A3, C2, C3. Bifogar även kopia på DB

/Mikael
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Torie
1 star
1 star

Post by Torie » Tue 06 Dec 2011, 22:17

Jag har precis fått samma problem. Har tidigare endast använt 2st enheter varav en GAO. Idag la jag till 2st till (GAO) och 3 timmar senare har tjänsterna stoppats efter att ha fungerat perfekt i flera månader med 2 enheter.

Post Reply