Jag är newbie här i forumet och skriver mitt första inlägg

Har insett att jag behöver "göra om" mycket el i huset och satt och klurade på en lösning.
Byggde då några test "fliffor" som kunde styra de trådlösa brytare som finns ute på marknaden, anslöt dessa till PC'n och ,vips, det funkar ...
...men... insåg åxå att jag skulle behöva nåt att styra allt med och började leta efter program för detta.
Hittade då "Switch King" bl.a och tycker väl att det ser bra ut, men...är det möjligt att ansluta "min" hårdvara till Switch-King?
Skulle naturligtvis kunna KÖPA en "Tellstick" men eftersom jag är som jag är så vill jag ju göra den själv, det är ju hela nöjet

Min "fliffa" har arbetsnamnet "ClicStic" f.ö , och är byggd på en produkt som vi tillverkar på jobbet, den har en RFM transciever och en PIC 18LF2320 alt. 2420 eller 2520 processor.
Jag har moddat den lite men bl.a USB interface för enkelhetens och för strömförsörjningens skul
Fn. kan den koda/avkoda NEXA/Proove (HomeEasy) självlärande och det "gamla" NEXA protokollet, samt nästan klar med ett protokoll som körs av min "UPM" sändare/mottagare.
Har dock lite problem med UPM, den verkar ha nån himla checksumma på slutet som jag inte lyckats knäcka hur den räkas ut...hmmm....
Den har fn. den minsta (minnesmässigt) processorn och flashen börjar bli full redan... mycket kod blir det när man ska avkoda radio

Man skulle ju kunna bygga en hur liten sån här sändare/mottagare som helst nästan inser jag, beroende på hur mycket den skall kunna (verkar ju finnas en hel del protokoll som används).
MVH. Sonny