Får inte igång server.

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Orvadet
1 star
1 star

Får inte igång server.

Post by Orvadet » Mon 09 May 2011, 10:12

Har en Server 2008R2 med Telldus Center igång och skulle installera Switchking Server.
Får detta felet;
Service cannot be started. System.Data.ConstraintException: Failed to enable constraints. One or more rows contain values violating non-null, unique, or foreign-key constraints. at System.Data.DataSet.FailedEnableConstraints() at System.Data.DataSet.EnableConstraints() at System.Data.DataSet.set_EnforceConstraints(Boolean value) at System.Data.Common.DataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, IDataReader dataReader, Int32 startRecord, Int32 maxRecords) at System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable dataTable) at SwitchKing.Server.DataAccess.Settings.SystemSettingDataAccess.InternalAccessor.Get() at SwitchKing.Server.DataAccess.Settings.SystemSettingDataAccess.GetS...

Har avinstallerat och manuellt tagit bort rester, provat med gamla versioner utan att lyckas. Me de gamla versionerna får jag felet direkt, men ovanstående är från win app log.

/Johnny

Isaksson
5 stars
5 stars

Re: Får inte igång server.

Post by Isaksson » Mon 09 May 2011, 10:41

Jag kör själv på en 2008 R2 och har ej haft liknande problem.
kanske testa att installera om/uppdatera .NET framwork

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 09 May 2011, 10:50

Vad kör du för version av Telldus Center och vad har du för enheter/typer av enheter i Telldus Center?
Jag tror att det är ett databasproblem - kanske när enheter ska läsas in från Telldus Center. Bifoga gärna databasen i ett pm eller mail till oss.
Jag tror inte att du ska behöva göra ngt åt din .NET-installation.

Har du flyttat databasen från en annan server eller är det en helt ny installation?
Martin | Switch King

Orvadet
1 star
1 star

Post by Orvadet » Mon 09 May 2011, 12:37

Tackar för snabba svar, har bara 2st enheter än så länge i TC "ytterbelysning" och "OscarsSanglampa" standard Nexa tänd och släck.
Databasen är 0 Kb (tom).

TC är 2.04

Orvadet
1 star
1 star

Post by Orvadet » Mon 09 May 2011, 13:13

Fick igång det nu, gissar att det var TC som inte fick vara igång samtidigt som installationen kördes. (Är inte säker dock då jag ändrade allt från service accounts till filrättigheter)

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 09 May 2011, 13:15

:clap:
Martin | Switch King

Post Reply