Låter mycket bra detta! Jag använder enbart min androidtelefon för att styra manuella händelser och det känns lite segt ibland
Låsa upp
Starta appen (då widgetarna slukar batteri för mig och hänger telefonen lite då och då)
Vänta på att appen laddar (som jag tycker skulle kunna göras i bakgrunden och använda cache från senaste session, går ibland segt även över wlan)
Leta upp vilken lampa, sedan trycka på den, sedan välja vad man ska göra.
Lulligt förslag men för att korta ner momentet lite
Tycker även att detta borde implementeras i vanliga klienten då det fungerar grymt mycket smidigare än att välja från en rullist.
Android-appen - nytt utseende framöver
-
- 2 stars
Re: Android-appen - nytt utseende framöver
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Tack för förslagen!
Jag upplever också en viss tröghet över WLan ibland, men detta beror på Android OS. Varför vet jag inte. Jag använder nästan identisk kod i iPhone-appen (men då i C#) och det går tokfort... Något i operativet slöar ner hämtningarna...
Jag har också labbat lite med att lägga knappar på varje rad i listan för att se hur det känns, men på min HTC Desire är det rena lotteriet att träffa rätt. Skärmens känslighet är helt enkelt för dålig för detta.
Om man har en penna så fungerar det, men helst vill man ju kunna använda fingret
Widget och batteritid har jag för mig att det har kommit en justering för i Android. När appen byggdes så byggdes den för 1.6 av Android och då kunde man inte detektera om skärmen var släckt eller ej = Widget kan inte "bromsas".
Har för mig att det finns den möjligheten nu...
Att använda cache från senaste session är möjligt att bygga, men det är en del tid som krävs för detta. Däremot kommer man i 1.10 att kunna stänga av "progress-dialogen" som täcker över allt. Det gör att du inte upplever fördröjningen om appen ligger i bakgrunden och du startar den igen. Samma sak när man roterar skärmen - i kommande version laddar inte vyerna om vid rotation.JKB wrote:Starta appen (då widgetarna slukar batteri för mig och hänger telefonen lite då och då)
Vänta på att appen laddar (som jag tycker skulle kunna göras i bakgrunden och använda cache från senaste session, går ibland segt även över wlan)
Leta upp vilken lampa, sedan trycka på den, sedan välja vad man ska göra.
Jag upplever också en viss tröghet över WLan ibland, men detta beror på Android OS. Varför vet jag inte. Jag använder nästan identisk kod i iPhone-appen (men då i C#) och det går tokfort... Något i operativet slöar ner hämtningarna...

Jag har också labbat lite med att lägga knappar på varje rad i listan för att se hur det känns, men på min HTC Desire är det rena lotteriet att träffa rätt. Skärmens känslighet är helt enkelt för dålig för detta.
Om man har en penna så fungerar det, men helst vill man ju kunna använda fingret

Widget och batteritid har jag för mig att det har kommit en justering för i Android. När appen byggdes så byggdes den för 1.6 av Android och då kunde man inte detektera om skärmen var släckt eller ej = Widget kan inte "bromsas".
Har för mig att det finns den möjligheten nu...
Martin | Switch King
-
- Administrator
Om du är intresserad av att betatesta v1.10 av Android-appen i kombination med Switch King Live - droppa mig gärna ett PM eller mail.
Martin | Switch King