Noen forslag til endringer.

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
cage121
2 stars
2 stars

Noen forslag til endringer.

Post by cage121 » Fri 20 Jul 2012, 20:24

Hei.

Jeg synes SK er knallbra, og dekker mitt behov veldig godt. Men selv om det er bra, så har jeg et par forslag:

1: Bra på lys, kan bli bedre på varme?
Mitt forlag går ut på å kunne "koble" visse temperaturgivere og kontakter isammen slik at de virker som èn enhet. På den måten virker de sammen som en termostat, og kan fremvises i GUI som termostat. Da kan jeg på telefonen "slide" temperatur som er ønsket, i et gitt tidsintervall (feks 25C i 4 timer fra klokken 16:00)

2: Noe bedre grafvisning?
Grafvisningen er meget bra, men jeg har noen innspill: Hva med å kunne legge grafer "oppå" hverandre? slik som utetemperatur og drivhus/orangeri. Men kunne også valgt historikkgraf for når visse varmeelementer slår inn (litt slik "devices" tidsskalaen er nå), slik at man kan se at visse varmeelementer slår inn her og der.

3: Når man tar nytt scenario, bør ikke alle devicer stå til "Not affected" som default?

Ellers takk for et veldig bra styringsprogram (Har ikke kjøpt lisens, men gjør det til uken :))

Martin
Administrator
Administrator

Re: Noen forslag til endringer.

Post by Martin » Fri 20 Jul 2012, 22:22

Tack för den positiva kritiken och för förslagen.

Dina två första förslag är inlagda som önskemål så att vi har dem noterade:
http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=492
http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=493

Gällande scenario så kommer scenariots roll att förändras lite i kommande version av Switch King, då vi inför "System Mode" men även planerar att ge möjlighet att förhindra att enheter påverkas av scenario öht.
Martin | Switch King

cage121
2 stars
2 stars

Re: Noen forslag til endringer.

Post by cage121 » Mon 24 Sep 2012, 20:13

Hei.

Jeg hadde satt pris på om dere satset mer på Android/IOS. Jeg kunne tenkt meg en billig padde (android 7") på veggen, som viste temperaturer, og kunne styre varme. Men da trengs det litt mer funksjonalitet. Jeg har lagt ved et bilde jeg ser for meg som "termostat" som man kan dra opp og ned med fingeren, som jeg foreslo over (forlag 1). Man kobler en kontakt(mottaker) med et termometer. Så kan man dra temperaturen opp og ned. Graf hadde også vært bra. Alt selvsagt som widgets litt likt de som er i dag, slik at man kan arrangere de som man vil :-)

EDIT: Nå med vedlegg:-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply