Är kanske inte rätt forum men jag provar om någon har svar.. Min telefon Galaxy tappar hela tiden (inom en timme) användarnamn och lösenord. Har fungerat helt perfekt tills för ca 2mån tillbaka
Mvh//Leif
Samsung Galaxy
-
- 1 star
- Posts: 11
- Joined: Sun 09 Jan 2011, 09:41
Re: Samsung Galaxy
Provar igen, ska förklara mig bättre. Det gäller Switch King Android klienten som jag använder på min Galaxy S och där klienten tappar all information lösenord användarnamn och live ID inom någon minut och jag får skriva in det på nytt. När klienten ligger öppen så fungerar det som det ska men så fort jag lägger klienten i bakgrunden så försvinner uppgifterna igen.. Så där måste väl vara någon som har en likadan telefon och använder Switch King på samma sätt och kanske kan ge ett råd vart jag ska vända mig. Är det fel på telefonen kanske? Eller någon inställning
Tack på förhand
Leif
Tack på förhand
Leif
-
- Administrator
- Posts: 2655
- Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25
Re: Samsung Galaxy
Lite googlande ger att det inte är ett helt okänt problem med just Galaxy och ett antal appar. Tydligen beroende på en bugg i uppdateringen 2.2.1 för Galaxy S.
En Factory Data Reset ska tydligen hjälpa, men jag vet faktiskt inte vad du kan tappa i telefonen om du gör detta.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=998038
http://forum.unifiedremote.com/viewtopi ... 0&start=10
http://code.google.com/p/worksmart/issues/detail?id=416
En Factory Data Reset ska tydligen hjälpa, men jag vet faktiskt inte vad du kan tappa i telefonen om du gör detta.
Några länkar med liknande problem:I think I found the problem. 2.2.1 Android Update for SGS series phones has a bug which may prevent applications from saving their settings. You need to do the Factory Data Reset to fix this issue. So the problem is not in your app afterall.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=998038
http://forum.unifiedremote.com/viewtopi ... 0&start=10
http://code.google.com/p/worksmart/issues/detail?id=416
Martin | Switch King
-
- 1 star
- Posts: 11
- Joined: Sun 09 Jan 2011, 09:41
Re: Samsung Galaxy
Tack för svaret Martin! Det stämmer precis att det hände när jag uppdaterade telefonen till 2.1 och då provade jag att av installera appen för att sedan installera på nytt och samma fel var kvar.. Och idag när jag funderat så hade jag inte av installerat sedan jag uppdaterat till 2.3 och vips så var problemet löst. Utan ditt svar så är det inte säkert jag hade kommit på lösningen
Mvh//
Leif
Mvh//
Leif
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests