Windows Home server
-
- 1 star
Windows Home server
En fråga går det att lägga in programmet på Home server och hur gör jag då ?
-
- 3 stars
Re: Windows Home server
Det går bra att installera på Windows Home Server också. Jag kör detta själv och minst en person till här gör det.
Det är bara att ansluta med fjärrskrivbord till din WHS och installera Tellsticks drivrutiner och Switch King Server precis som du skulle gjort på en annan dator.
Det är bara att ansluta med fjärrskrivbord till din WHS och installera Tellsticks drivrutiner och Switch King Server precis som du skulle gjort på en annan dator.
-
- 4 stars
Jepp. Jag kör också WHS! Fungerar kanonbra!
Såg att det är en ny version av WHS på gång snart (Windows Home Server 2011)
MVH Peter
MVH Peter
-
- 3 stars
Jo men dom tog bort Drive Extender teknologin så nu blir varje hårddisk en separat enhet om man inte själv sätter upp och underhåller RAID. Och RAID är långtifrån lika lätt att använda, bygga ut och underhålla som Drive Extender teknologin i WHS v1Rhodin wrote:Jepp. Jag kör också WHS! Fungerar kanonbra!
MVH Peter

Man kan säga att det beskedet togs emot med STOR besvikelse bland användarna av WHS så sannolikt kommer uppgraderingsfrekvensen vara historiskt låg för ett Microsoft OS.
http://www.wegotserved.com/2011/02/03/w ... onde-vail/
-
- Administrator
Frågan är vad man ska ha WHS till då... Detta är ju detta som gör WHS riktigt användbart och enkelt att använda och därmed vettigt att använda, utöver möjligheten till automatisk backup förstås (som man kan lösa på annat sätt).bunker wrote:Jo men dom tog bort Drive Extender teknologin så nu blir varje hårddisk en separat enhet om man inte själv sätter upp och underhåller RAID. Och RAID är långtifrån lika lätt att använda, bygga ut och underhålla som Drive Extender teknologin i WHS v1![]()
![]()
"Någon" har skjutit sig i foten...

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Precis, WHS största fördel är/var Drive Extender som gjorde det hysteriskt lätt att lägga till och ta bort diskar och hantera duplicering av filer.Martin wrote:Frågan är vad man ska ha WHS till då... Detta är ju detta som gör WHS riktigt användbart och enkelt att använda och därmed vettigt att använda, utöver möjligheten till automatisk backup förstås (som man kan lösa på annat sätt).
Snarare huvudet...Martin wrote:"Någon" har skjutit sig i foten...

Tyvärr verkar företagspolitiken ha besegrat förståndet hos Microsoft den här gången.
-
- 1 star
Hej,
Jag försökte nu installera Switch King på min WHS, men det gick inte så bra.
1. Jag har installerat Telldus Center (V 2.04)
2. Jag har installerat Switch King Sever (nyaste versionen)
3. Jag har installerat Switch King Klient
När jag startar klienten kommer det upp ett felmeddelande som säger: Could not find Tellstick software. Please make sure it's installed before you run this application!.
Vad kan jag ha gjort för fel? Det verkar lite konstigt med det här meddelandet. Borde jag inte få upp ett fönster där jag skall välja vilken server jag vill ansluta till?
Försöker jag ansluta med en klient på en annan dator står det istället: Switch King kunde inte ansluta till servern.
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh
Robert
När jag startar klienten kommer det upp ett felmeddelande som säger: Could not find Tellstick software. Please make sure it's installed before you run this application!.
Vad kan jag ha gjort för fel? Det verkar lite konstigt med det här meddelandet. Borde jag inte få upp ett fönster där jag skall välja vilken server jag vill ansluta till?
Försöker jag ansluta med en klient på en annan dator står det istället: Switch King kunde inte ansluta till servern.
Mvh
Robert
-
- 4 stars
Ett tips är att verifiera att brandväggen är korrekt konfigurerad.Robert wrote:Hej,
Mvh
Robert
MVH Peter
-
- 1 star
Tack för tipset, men jag har av-aktiverat brandväggen så det kan nog inte vara den....
Mvh
Robert
Mvh
Robert