Har installerat och det fungerar.
Får ett medelande när jag startar SK att jag borde använda Tellduscenter 2.1.0 eller senare klickar på OK så startar SK som det ska.
Jag fick avinstallera Telldus Center i felsäkert läge då telldusservice.exe användes av ett program (jag hadde stängt ner SK service) och sedan installerade jag nya beta i felsäkert läge också (vet ej om detta behövdes).
Värderna ramlar in i SK och det ser ut att fungera bra (bara kört en timme).
Använder vikings och Clasolssons mottage.
//Martin
TelldusCenter Beta 2.1.2_Beta1
-
- 1 star
Re: TelldusCenter Beta 2.1.2_Beta1
Jag får samma felmeddelande, se bifogad fil.
Jag har förutom att uppgraderat till Beta, uppgraderat Firmware på min Duo till version 10.
Nu kan jag inte backa från denna version
iphone appen slutade fungera i samma ögonblick.
Jag har förutom att uppgraderat till Beta, uppgraderat Firmware på min Duo till version 10.
Nu kan jag inte backa från denna version

iphone appen slutade fungera i samma ögonblick.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 1 star
iphone appen började fungera igen efter den andra omstarten av servern
-
- Administrator
Hej,
Varningsmeddelandet när man startar Switch King dyker upp pga att det inte går att lista ut vilken version det är (versionen som Switch King läser in från Telldus är sparad som "2.1.2_beta1"). Rekommendationen är att använda 2.1.0 eller senare så här får man hjälpa Switch King lite på traven och godkänna att köra vidare.
När den officiella versionen av 2.1.2 släpps och man installerat den så kommer inte detta meddelandet dyka upp längre.
Jag har kört snart 4 dygn med 2.1.2 beta 1 och än så länge rullar det på bra.
Varningsmeddelandet när man startar Switch King dyker upp pga att det inte går att lista ut vilken version det är (versionen som Switch King läser in från Telldus är sparad som "2.1.2_beta1"). Rekommendationen är att använda 2.1.0 eller senare så här får man hjälpa Switch King lite på traven och godkänna att köra vidare.
När den officiella versionen av 2.1.2 släpps och man installerat den så kommer inte detta meddelandet dyka upp längre.
Tomas | Switch King
-
- 3 stars
Hur tycker du att uppdateringen känns då? Märker man någon skillnad så man ska skynda sig att uppdatera eller kan man lika gärna vänta tills den officiella updaten kommer?tomas wrote:Hej,

-
- Administrator
Om du inte har några problem med att du tappar sensorvärden eller att kontakten tappas med TellStick Duo så tycker jag att du kan vänta tills den officiella versionen släpps.Flygekorre wrote:Hur tycker du att uppdateringen känns då? Märker man någon skillnad så man ska skynda sig att uppdatera eller kan man lika gärna vänta tills den officiella updaten kommer?
Om du däremot har problem så tycker jag att du ska prova att uppgradera till 2.1.2 beta 1. Jag har kört i 11 dygn nu och det rullar på fint fortfarande. Sensorvärden kommer in hela tiden och Duo:n skickar snällt signaler till enheter. Än så länge känns uppdateringen bra

Tomas | Switch King
-
- 3 stars
Härligt, men då tror ja att jag väntar. Mina problem har jag löst med schemalagd omstart av dumburken på natten. Däremot ser jag fram emot att få in fuktvärden ifrån mina Oregon mätare från Anticimex!
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2