Vardag eller helg - olika tider

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Slacker
1 star
1 star

Vardag eller helg - olika tider

Post by Slacker » Mon 08 Apr 2013, 12:07

Hej!

Jag har lite problem, blir inte riktig klok på hur jag skall ställa in SwtichKing. Jag har en enhet som jag vill skall sättas på när solen går ned, och stängas av kl 00:00 på helger och 23:00 på vardagar. Jag har ställt in "Sätt på enheten vid solnedgång" under "Funktioner" och jag har skapat följande scheman:
På: någon random tid på typ 20:00 --> Måndag-Söndag
Av: 00:00 --> Lördag-Söndag
Av: 23:00 --> Måndag-Fredag

Trots detta fungerar det inte? Jag har testat att skapa en separat också, alltså:
På: någon random tid på typ typ 18:00 --> Måndag-Fredag
På: random tid igen --> Lördag-söndag
Av: 00:00 --> Lördag-Söndag
Av: 23:00 --> Måndag-Fredag

Vad gör jag för fel? :shock: Eller stödjer SwitchKing inte det jag vill göra? :|

P.s: En fråga till, om jag köper licens till SwitchKing, gäller denna licens bara ett år? Måste man köpa ny licens varje år!? :shock:

Tack för svar!

MVH Oliver

Martin
Administrator
Administrator

Re: Vardag eller helg - olika tider

Post by Martin » Wed 10 Apr 2013, 08:05

Alternativet som anger att enheten ska slås på vid solnedgång kräver att det finns ett schema som täcker den tiden.

Alltså:
- Om solen går ner 16:00 och du har satt ditt schema till "On 20:00" kommer enheten inte att tändas 16:00.
- Om solen går ner 16:00 och du har satt ditt schema till "On 15:00" kommer enheten att tändas 16:00.

Licensen ger dig tillgång till samtliga versioner av Switch King som släpps inom ett år från det att licensen köptes. Däremot kan du använda dessa versioner hur länge du vill - de upphör inte att fungera när licensen går ut.
Martin | Switch King

Post Reply