OBS! Hög "coolhets-faktor" / Nät-Sticka :)

Allmänna frågor och synpunkter.
Rhodin
4 stars
4 stars

Re: OBS! Hög "coolhets-faktor" / Nät-Sticka :)

Post by Rhodin » Sat 05 Nov 2011, 22:04

Någon som provat denna med Duon?

http://www.kjell.com/content/templates/ ... 8248&path=

Osäker om den stödjer USB 2.0 eller inte...

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 06 Nov 2011, 14:24

Jag har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343406 och den är ju extremt snarlik...
Det är bara USB 1.1 på denna. Gamla stickan fungerade bra, DUO har jag inte testat.
Martin | Switch King

Palle500
4 stars
4 stars

Post by Palle500 » Sun 06 Nov 2011, 14:37

Rhodin wrote:Någon som provat denna med Duon?
http://www.kjell.com/content/templates/ ... 8248&path=
Osäker om den stödjer USB 2.0 eller inte...
Hos Kjelle brukar man ju få lämmna tillbaka om det inte fungerar.
Ingen som vill köpa en värdelös USB-Server från Conrad :banghead:

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 06 Nov 2011, 14:51

Palle500 wrote:Ingen som vill köpa en värdelös USB-Server från Conrad
Hos Conrad bör du väl kunna hävda reklamation...
Martin | Switch King

Rhodin
4 stars
4 stars

Post by Rhodin » Sun 06 Nov 2011, 20:23

Martin wrote:
Palle500 wrote:Ingen som vill köpa en värdelös USB-Server från Conrad
Hos Conrad bör du väl kunna hävda reklamation...
Vet ej när du köpte den men enligt distansköpslagen så har du 14 dagars ångerrätt

Palle500
4 stars
4 stars

Post by Palle500 » Sun 06 Nov 2011, 20:49

tackar så mycket för reklamations förslagen.
Men jag tror nog det går men det är Tyskland och då blir det väl 100-150kr i fraktkostnader, för en grej för 450kr! Då kan den lika bra få ligga här bland allt annat skit från Kina. Vissa grejer är utmärkta från Kina. Men problemet är att skall man ägna timmar åt att leta på WEBen efter folk som testat grejen eller skall man chansa och köpa grisen i säcken? Problemet är att jag inte kan hitta nya drivrutiner/firmware hos tillverkaren. jo jag hittade något men det var äldre än det som följde med på CD'n.
Sen är problemet att Telldus drivern pratar kontiunerligt med Duo så mitt WiFi nät blir tjockt! Bättre att låta Duo'n få prata direkt över USB med SK Server datorn.

Korak
3 stars
3 stars

Post by Korak » Sat 12 Nov 2011, 12:19

Palle, vad hände med din USB server? , la den bara av eller?
Jag har åxå noterat att det går trafik hela tiden mellan servern och duo stickan, men jag kör via kabel (husnät) så det gör inget.
Har kört min nu i månader utan direkta bekymmer, det som är lite irriterande dock, är det jag skrev tidigare i tråden om "strömblippar" på elnätet, bor i "skogen" så sånna blippar är vanliga, har därför 3000VA's UPS till all kommutrustning å servers å så i datarummet, tyvärr inget UPS uttag nån annanstans än just i data/server -rummet :( ,får väl kanske leka lite mer elektriker då :mrgreen:

USB-servern fungerar åxå i W7 x64, kör det på min bärbara:
USB.JPG
//Sonny
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Palle500
4 stars
4 stars

Post by Palle500 » Sat 12 Nov 2011, 14:57

Korak wrote:Palle, vad hände med din USB server? , la den bara av eller?
Jag har åxå noterat att det går trafik hela tiden mellan servern och duo stickan, men jag kör via kabel (husnät) så det gör inget.
Har kört min nu i månader utan direkta bekymmer, det som är lite irriterande dock, är det jag skrev tidigare i tråden om "strömblippar" på elnätet, bor i "skogen" så sånna blippar är vanliga, har därför 3000VA's UPS till all kommutrustning å servers å så i datarummet, tyvärr inget UPS uttag nån annanstans än just i data/server -rummet :( ,får väl kanske leka lite mer elektriker då :mrgreen:
USB-servern fungerar åxå i W7 x64, kör det på min bärbara:
//Sonny
Den fungerar men när jag för att testa bröt strömmen till den så dumpade datorn som var ansluten till den över WiFi. Sannolikt programmet/drivrutinen som inte klarade att tappa kontakten.
Hittade inga nya drivrutiner/firmware på nätet mina är från tidigt 2010 någonting. har du hittat nyare?

Sen fick jag lite uppstartsproblem som inte är serverns fel. Utan berodde på att mina "resurser" 1-Wire USB och tror DUO:n med inte gillade att bli startade innan USB servern var igång och hunnit automatansluta till USB devicerna.
Det går nog att fixa.
Men då det var så mycket trafik (DUO:n pollas ju hela tiden från Telldus) och jag gick över WiFi så hammnade den i skrotlådan.

Post Reply