Använder du några andra plugins samtidigt?umehaol wrote:Provad med bara en enhet nu, tyvärr ingen skillnad.
Serverversion:2.0.0.36
SMTP Plugin
-
- 5 stars
Re: SMTP Plugin
-
- 5 stars
Pluginet är verifierat och fungerar med version 2.0.1.0 av servern, har svårt att tänka mig att det inte skulle fungera med den versionen du använder, men finns det någon anledning till att du ej kör senaste versionen?umehaol wrote:Serverversion:2.0.0.36
-
- 1 star
Nope, inga andra plugins. Har uppgraderat till 2.0.1.0 nu och fortfarande inget mer i loggen än att pluginet startar. Hur lång tid brukar det ta att dra iväg mailen? Kan det vara att jag slår av/på för snabbt nu när jag testar? Måste pluginet ha en viss tid på sig att "känna" av statusförändringen?
-
- 5 stars
Pluginet svarar direkt när statusändringen sker så du ka inte kunna göra det för "snabbt".umehaol wrote:Nope, inga andra plugins. Har uppgraderat till 2.0.1.0 nu och fortfarande inget mer i loggen än att pluginet startar. Hur lång tid brukar det ta att dra iväg mailen? Kan det vara att jag slår av/på för snabbt nu när jag testar? Måste pluginet ha en viss tid på sig att "känna" av statusförändringen?
Men det låter som pluginet inte hittar config filen kan det ha hänt något med filnamnet/ändelsen?
Verifiera att den heter exakt som det gör i .zip filen (den du tankade hem)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
-
- 4 stars
La upp ett Gmailkonto i bifogad SMTP plugin config fil. Testa med den först, den fungerar.umehaol wrote:Nope, inga andra plugins. Har uppgraderat till 2.0.1.0 nu och fortfarande inget mer i loggen än att pluginet startar. Hur lång tid brukar det ta att dra iväg mailen? Kan det vara att jag slår av/på för snabbt nu när jag testar? Måste pluginet ha en viss tid på sig att "känna" av statusförändringen?
1. kopierar in configfilen under "c:\Program Files\Switch King\Switch King Server\Plugins\SMTPPlugin.dll.config" (kolla att DLL:n även finns där "SMTPPlugin.dll")
2. lägg upp en enhet i SK namn "testenhet"
3. Starta om SK tjänsterna alt starta om datorn där SK servern är!
4. Sätt på enheten "testenhet" manuellt i SK.
5. Nu går det iväg ett mail till switchkingtest@gmail.com
6. kolla mailet på Gmail. inlogging hittar du i configfilen. Isaksson. Lägg med denna configfil i pluginnet så kan folk lättare koma igång. Men det blir väl en spamkanal så Google stänger väl ner kontot

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 1 star
Suveränt! Har testat denna och det funkar, jag tror att jag isolerat felet och det verkar vara så att enheter upplagda i switchking funkar att "fånga" statusändringar på men enheter som har blivit upplagda via Telldus center inter funkar. De syns ju och går att använda i switchking men alla enheter jag hade upplagda sedan tidigare (via TC) funkar inte i pluginet så jag testade att lägga upp en enhet via SK och en via TC. Den första generarar mail men inte den senare. Har dock inte hittat vad som skiljer 

-
- 3 stars
Hej och tack Isaksson för din trevliga SMTP plugin.
Jag har dock ett önskemål att kunna lägga in objekten Value, Subject och BodyText för att få ut informationen lite trevligare.
Även om man kunde flytta "To" till varje enskild tagg skulle vara trevligt eftersom inte alla olika notifieringar från SK intresserar mig (eller tex flickvännen)
Scenariot: Brevlådan har en magnetbrytare som signalerar "TurnOff" när brevlådan öppnas. Den skickar ett meddelade att posten har kommit
Men jag vill ju bara ha ett mail vid öppnadet (TurnOff), Efter jag sedan resettar signalen (TurnOn) så skickas ju nu ett meddelande även då.
Så därför bra om man även kan sätta på vilket värde/läge som enheten har.
jag skriver nedan lite XML hur jag tänker mig utökningen (markerad med grönt).
Utökat syntax skulle kunna vara:
<smtpDevices>
<device name="Brevlådan"
intercept="true"
value="TurnOff"
subject="Meddelande från Brevlådan"
bodytext="Brevbäraren har varit här med post!"
to="namn@epost.se" />
</smtpDevices>
..Är det möjligt för dig att implementera tror du?
Edit:
La till önskemål om separata epostadresser oxå
Jag har dock ett önskemål att kunna lägga in objekten Value, Subject och BodyText för att få ut informationen lite trevligare.
Även om man kunde flytta "To" till varje enskild tagg skulle vara trevligt eftersom inte alla olika notifieringar från SK intresserar mig (eller tex flickvännen)
Scenariot: Brevlådan har en magnetbrytare som signalerar "TurnOff" när brevlådan öppnas. Den skickar ett meddelade att posten har kommit
Men jag vill ju bara ha ett mail vid öppnadet (TurnOff), Efter jag sedan resettar signalen (TurnOn) så skickas ju nu ett meddelande även då.
Så därför bra om man även kan sätta på vilket värde/läge som enheten har.
jag skriver nedan lite XML hur jag tänker mig utökningen (markerad med grönt).
Utökat syntax skulle kunna vara:
<smtpDevices>
<device name="Brevlådan"
intercept="true"
value="TurnOff"
subject="Meddelande från Brevlådan"
bodytext="Brevbäraren har varit här med post!"
to="namn@epost.se" />
</smtpDevices>
..Är det möjligt för dig att implementera tror du?
Edit:
La till önskemål om separata epostadresser oxå
-
- 5 stars
mesomorf - detta löser vi, har skickat dig personligt meddelande.
-
- 5 stars
Nu finns en uppdaterad version av pluginet i första posten i tråden, version 1.2.
Nu kan man sätta olika "till" adresser på olika enheter.
Egen text som kommer i mailet för varje enhet.
Välja om det ska komma mail vid On, Off eller båda.
Uppdaterad readme finns i paketet.
Tack mesomorf för förslagen.
Nu kan man sätta olika "till" adresser på olika enheter.
Egen text som kommer i mailet för varje enhet.
Välja om det ska komma mail vid On, Off eller båda.
Uppdaterad readme finns i paketet.
Tack mesomorf för förslagen.