Scenario väljare till webservertillägg?
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Re: Scenario väljare till webservertillägg?
Tack för hjälpen, det fungerar!
Tellstick Duo | 16 Enheter | 6 Datakällor
-
- 3 stars
Bra där Martin.
Anledningen till att jag inte hade med någon radbrytning är att jag har lite CSS som tvingar in varje länk på en ny rad ändå. Så det var därför jag inte hade nån fix för det problemet.
Anledningen till att jag inte hade med någon radbrytning är att jag har lite CSS som tvingar in varje länk på en ny rad ändå. Så det var därför jag inte hade nån fix för det problemet.
-
- Administrator
CSS är ju lite elegantare, men ibland kan det vara lite lättare att förstå ren HTMLbunker wrote:Anledningen till att jag inte hade med någon radbrytning är att jag har lite CSS som tvingar in varje länk på en ny rad ändå. Så det var därför jag inte hade nån fix för det problemet.

Själv önskar jag att jag var bra mycket bättre på CSS än vad jag är - men så är ju inte webbutveckling mitt gebit, direkt...

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Scenario väljare till webservertillägg?
Visst är CSS elegant men var och en väljer den lösning dom är mest bekväm med eller har lättast att förstå.Martin wrote:CSS är ju lite elegantare, men ibland kan det vara lite lättare att förstå ren HTML![]()
Själv önskar jag att jag var bra mycket bättre på CSS än vad jag är - men så är ju inte webbutveckling mitt gebit, direkt...
I mitt fall hade det dock inget med det att göra, det var en del av min påbörjade anpassning för touch-screen enheter. Jag har helt enkelt en avdelade mellan varje länk för att göra det tydligare var man trycker för respektive länk.
För mig som systemutvecklare känns CSS ganska enkelt. En objekt modell och man sätter egenskaper på objekt beroende på deras sökväg i trädet. Den jobbigaste biten är när webb-läsarna renderar för olika men det gäller till viss del i all webbutveckling. Sen är det det där med grafisk design som är en konst för sig.
-
- Administrator
Hierarkin tycker jag också är enkel att förstå. Däremot är det just vissa CSS-egenskaper som man ibland har lite svårt att greppa (eller iaf jag) vad de får för effekter.bunker wrote:För mig som systemutvecklare känns CSS ganska enkelt. En objekt modell och man sätter egenskaper på objekt beroende på deras sökväg i trädet. Den jobbigaste biten är när webb-läsarna renderar för olika men det gäller till viss del i all webbutveckling. Sen är det det där med grafisk design som är en konst för sig.
...men allt blir ju lättare när man kan det

Martin | Switch King
-
- 2 stars
Hej
Helt grön på detta och behöver lite hjälp.
Är det någon som kan hjälpa mig att bryta ut den texten som är markerad med rött? skulle nämligen vilja lägga denna nere i högra hörnet
Helt grön på detta och behöver lite hjälp.
Är det någon som kan hjälpa mig att bryta ut den texten som är markerad med rött? skulle nämligen vilja lägga denna nere i högra hörnet
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 3 stars
Snygg 3D bild atta!
Jag kör ingen webklient f.n. men för att ta bort listan över alla scenarion tar du bort den här biten i ScenarioControl.ascx
Vill du ta bort "rubriken" ovanför aktivt scenario tar du bort den här biten i samma fil:
Slutligen för att flytta rutan ner till höger så behöver du ändra i det där blocket i default.aspx som beskrevs i ett tidigare inlägg i den här tråden.
Prova att byta ut 600 mot något högre, eller möjligen är det 40 som ska bytas ut, jag kommer inte ihåg.
Jag kör ingen webklient f.n. men för att ta bort listan över alla scenarion tar du bort den här biten i ScenarioControl.ascx
Code: Select all
<tr>
<td>
<table cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<asp:TableCell ID="tdScenarios" runat="server">
<asp:Label ID="lblScenarios" runat="server" Text="n/a" />
</asp:TableCell>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
Code: Select all
<tr>
<td id="ScenarioControlTop" style="border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1px; border-bottom-color: #000000">
<asp:Label ID="lblCaption" runat="server" Text="Label"></asp:Label>
</td>
</tr>
Prova att byta ut 600 mot något högre, eller möjligen är det 40 som ska bytas ut, jag kommer inte ihåg.
-
- 2 stars
Tack så jätte mycket för hjälpen men i min fil hittar jag inget av den koden som du skriver, du vill inte bifoga den filen som du tittat i?bunker wrote:Snygg 3D bild atta!
Jag kör ingen webklient f.n. men för att ta bort listan över alla scenarion tar du bort den här biten i ScenarioControl.ascxVill du ta bort "rubriken" ovanför aktivt scenario tar du bort den här biten i samma fil:Code: Select all
<tr> <td> <table cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <asp:TableCell ID="tdScenarios" runat="server"> <asp:Label ID="lblScenarios" runat="server" Text="n/a" /> </asp:TableCell> </tr> </table> </td> </tr>
Slutligen för att flytta rutan ner till höger så behöver du ändra i det där blocket i default.aspx som beskrevs i ett tidigare inlägg i den här tråden.Code: Select all
<tr> <td id="ScenarioControlTop" style="border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1px; border-bottom-color: #000000"> <asp:Label ID="lblCaption" runat="server" Text="Label"></asp:Label> </td> </tr>
-
- 3 stars
Jag använde den som är i första inlägget i tråden. Varifrån kommer din?
-
- 2 stars
Kollade i fel fil, sorrybunker wrote:Jag använde den som är i första inlägget i tråden. Varifrån kommer din?
men när jag tar bort det så får jag olika felmeddelande
exempelvis
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.