Switchking, Tellstick Duo, Raspberry Pi

Supportfrågor för Switch King i Linux-miljö
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Chricka
1 star
1 star

Re: Switchking, Tellstick Duo, Raspberry Pi

Post by Chricka » Tue 31 Jul 2012, 13:38

Om man läser runt lite så verkar det som om det är något problem med Raspbian och mono.

Får avvakta lite. Tack för hjälpen.

cage121
2 stars
2 stars

Post by cage121 » Wed 08 Aug 2012, 06:56

Da har jeg bestilt Raspberry Pi også :) Det er jo perfekt for dette!

fabz
3 stars
3 stars

Post by fabz » Sun 12 Aug 2012, 20:15

Om det är någon som har en fungerande "build" med en vettig linux-dist och switchkingservern installerad, vore det ju fantastiskt om någon ville dela med sig av denna? Om man får det som en image-fil som man bara kan lägga på ett SD-kort och plugga in i sin Raspberry Pi så slipper ju vi linux-newbees trassla med installationen av SWK!

Hade uppskattats! :-)

Chricka
1 star
1 star

Post by Chricka » Mon 13 Aug 2012, 08:39

Jag lyckades inte få till en stabil version med Raspberry Pi men så är jag inte heller någon Linuxperson.
Installerade SW på en gammal netbook med Win7 på istället och nu går allt mycket bättre :)

Har dock fortfarande planen att köra SW på Raspberry Pi också. Men ska köpa en Duo till.

Återkommer så fort jag lyckats med en bra image.

Nixta
1 star
1 star

Post by Nixta » Wed 15 Aug 2012, 08:13

fabz wrote:Om det är någon som har en fungerande "build" med en vettig linux-dist och switchkingservern installerad, vore det ju fantastiskt om någon ville dela med sig av denna? Om man får det som en image-fil som man bara kan lägga på ett SD-kort och plugga in i sin Raspberry Pi så slipper ju vi linux-newbees trassla med installationen av SWK!

Hade uppskattats! :-)

+1
Ingen linux person heller men:
Kompilerade om telldus till att hantera armhf istället enligt en tråd på telldus forum. gick bra.
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=1986

Försökte kompilera mono framework som det länkas till i början av denna tråd, men det fallerar hela tiden.

Ni har säker sett denna tråd:
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=2098
Kan man utifrån hans image slänga på switchking? Jag lyckas inte då mono Sk%&en fallerar här med.

/Niklas

Post Reply