Live i Windows Phone

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
sirau
1 star
1 star

Live i Windows Phone

Post by sirau » Thu 13 Oct 2011, 09:47

Jag undrar om det är möjligt att ansluta till Live tjänsten via Windows Phone 7? Fins det en app på G eller finns det nåt knep för att trixa till en anslutning via WP7? Vill helst inte gå tillbaka till min tråkiga iPhone igen när jag hittat fullträff i min WP7:a.

Ulf
3 stars
3 stars

Re: Live i Windows Phone

Post by Ulf » Fri 14 Oct 2011, 08:39

Jag kör Windows Mobile 6.5 och har precis samma fråga som dig. Tycker på något sätt att det blivit en Android och Iphone hysteri och alla har övergivit Windows. Hoppas också att någon kan ge ett bra svar.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Fri 14 Oct 2011, 08:49

Om jag skulle bygga något så skulle det isf bli för Windows Phone 7.

Tyvärr har jag varken en riktig telefon (även om jag personligen tror på framtiden för WP7) eller tiden vilket gör att det tyvärr inte finns med någon WP7-implementation i planen.
Det tar en del tid att hålla igång de fyra spår jag redan kör - Live, Server, Android och iPhone - och jag måste helt enkelt fokusera på det jag har möjlighet att mäkta med.

Om ngn annan med utvecklarkompetens är sugen att bygga på WP7-plattformen (som även sägs bli kompatibel med WP8) så hjälper jag gärna till i den mån jag kan.
Switch King-klient i WP7 är egentligen inte Rocket Science eftersom en hel del godsaker går att återanvända.
Dock har jag som sagt ingen möjlighet att dra igång något själv - även om det skulle vara riktigt roligt.
Martin | Switch King

Patte22
2 stars
2 stars

Post by Patte22 » Sat 12 Nov 2011, 01:00

Har en WP7-app på gång om någon är intresserad. I dagsläget kan den tända, släcka och återställa enheter enligt schema. Dessutom finns alternativet tänd/släck alla enheter. Det som ska läggas till är grupper, stöd för dimmer samt kommande aktiviteter.

Finns det önskemål på övriga funktioner?

sirau
1 star
1 star

Post by sirau » Sat 12 Nov 2011, 07:38

Jag är definitivt intresserad.

Att kunna se värden från datakällor samt kunna ändra scenarion är funktioner som jag tycker är ganska praktiska speciellt då man är bortrest. Det hade även varit häftigt att kunna få en statusuppdatering via livetile på tex utvalda datakällor eller aktuell energiförbrukning.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sat 12 Nov 2011, 12:33

:clap: :clap: :clap:
Martin | Switch King

Patte22
2 stars
2 stars

Post by Patte22 » Wed 16 Nov 2011, 07:50

Jag kommer nog bara ha stöd för enheter (tänd/släck/dimmer/schema), grupper och visa kommande aktiviteter i första versionen, annars kommer det dra ut på tiden. Sen kommer jag gradvis implementera fler funktioner i mindre versionsuppdateringar.

Några saker som jag vill ha in så småningom är Live Tile med stöd för att visa när enheter tänds/släcks enligt schemat, datakällor etc och att kunna ansluta till webbkameror. Scenarion lät också intressant.

Patte22
2 stars
2 stars

Post by Patte22 » Tue 29 Nov 2011, 08:53

Jag har snart en beta klar för appen. Om det är någon som har en utvecklarupplåst mobil som vill agera testpilot så får ni gärna anmäla ert intresse. För att förtydliga så funkar appen mot en installation av Switch King och dess webbtjänst, det är inte aktuellt med stöd för Telldus Live i dagsläget.

Patte22
2 stars
2 stars

Post by Patte22 » Tue 29 Nov 2011, 08:59

Förtydligande: Den fungerar inte med Switch King Live heller för den delen, men det kan kanske komma på sikt.

Patte22
2 stars
2 stars

Post by Patte22 » Tue 29 Nov 2011, 09:32

Ytterligare förtydligande: Har precis blivit informerad om att det är en smal sak att implementera stöd för Switch King Live. Det kommer läggas till så snart jag själv skaffat funktionen.

Post Reply