Har nu köpt två nexa self learning för utomhusbruk.
Fjärrkod: 1
Enhetskod: 15
Fjärrkod: 1
Enhetskod: 16
Skickade upplärning till on/off dom och det verkade fungera men jag kan inte få dem att ta emot något från switch king. Har jag missad något trivialt, spelar ingen roll att jag trycker på eller av.
Däremot så la jag in denna information i telldus center och då fungerar det bra (jag använde samma siffror så jag lärde inte om den).
Problem med manuellt läge
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Problem med manuellt läge
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1
-
- Administrator
Re: Problem med manuellt läge
Du skriver inte vilken version du använder och vilket OS, men jag antar att det är senaste version i kombination med Windows 32-bit?
Har du fler enheter än just dessa två? Hur har du isf konfigurerat de två nya enheterna i Telldus Center - är det som andra Nexa Self Learning?
Även om inte mottagarna reagerar, ser du något i historik-fliken i Switch King, eller är det helt tomt där? Titta gärna också en extra gång att Switch Kings tjänster kör.
Switch Kings loggfiler kan ofta hjälpa oss se om det är något konstigt i servern. Bifoga gärna dessa (och gärna också databasen) i ett mail till info-adressen.
Har du fler enheter än just dessa två? Hur har du isf konfigurerat de två nya enheterna i Telldus Center - är det som andra Nexa Self Learning?
Även om inte mottagarna reagerar, ser du något i historik-fliken i Switch King, eller är det helt tomt där? Titta gärna också en extra gång att Switch Kings tjänster kör.
Switch Kings loggfiler kan ofta hjälpa oss se om det är något konstigt i servern. Bifoga gärna dessa (och gärna också databasen) i ett mail till info-adressen.
Martin | Switch King
-
- Administrator
Kom just på en ytterligare detalj...
Om du startar om Switch Kings Windows-klient efter att du lagt in enheterna i Telldus Center, syns de då i Switch King?
Kan du möjligvis styra dem efter denna omstart av klienten?
När man lägger till en enhet i Switch King har man tillgång till "Learn"-knappen innan enheten faktiskt sparats. Man får upp en dialogruta där det nämns att konfigurationen måste sparas, men denna kan misstolkas så att man tror att man skickar ett "Learn"-kommando när man i själva verket inte gör det.
Om du startar om Switch Kings Windows-klient efter att du lagt in enheterna i Telldus Center, syns de då i Switch King?
Kan du möjligvis styra dem efter denna omstart av klienten?
När man lägger till en enhet i Switch King har man tillgång till "Learn"-knappen innan enheten faktiskt sparats. Man får upp en dialogruta där det nämns att konfigurationen måste sparas, men denna kan misstolkas så att man tror att man skickar ett "Learn"-kommando när man i själva verket inte gör det.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Sorry för OS och sånt. Windows 7 Professional 64bit (har slagit av admin säkerheten eller vad det heter)Martin wrote:Kom just på en ytterligare detalj...
Senaste klienten och servern laddade ned dessa för två dagar sedan.
Jag hade en enhet i telldus center (den där GAO som ska komma som i 0.9), den kom inte upp i switch king så jag antog att det var separata devices.
Jag hade telldus center igång och switch klienten (och webklienten startad från visual studio).
Jag la till de två nexa on/off brytarana i switch king och tryckte på learn (men fick då att jag var tvungen att spara tryckte då på använd), sen gick det bra.
Men jag kunde inte styra dessa ifrån switch king, växlar då över till telldus center som redan var startat och lägger till dem där med samma id som jag angav i switch king och då fungerade det på en gång.
Använder de samma ställe i registret för devicisarna eller är det olika? Första gången jag startade tror jag att jag svarade rätt på frågan om shared devices, går det att verifiera på något sätt?
Alla fyra switch king servisar var startade.
Ska nu prova att bota om hela datorn.
----------------------------------------------------------------------------------------------
-
- Administrator
När du lagt till dem i Switch King så ska de automatiskt dyka upp även i Telldus Center. Det finns nog risk att de egentligen aldrig lades in i Switch King (med anledning av "misstolkningsmöjligheten" jag skrev om tidigare).
Switch King och Telldus Center lagrar enheterna på samma ställe - det är därför de ska dyka upp i Telldus Center om du lagt till dem i Switch King och tvärt om.
Shared Devices kan du bekräfta genom att titta i registret på ett specifikt ställe eller genom att logga in som en annan användare, då enheterna ska dyka upp direkt.
Dina GAO-enheter kommer inte att dyka upp i Switch King öht förrän i 0.9.
Switch King och Telldus Center lagrar enheterna på samma ställe - det är därför de ska dyka upp i Telldus Center om du lagt till dem i Switch King och tvärt om.
Shared Devices kan du bekräfta genom att titta i registret på ett specifikt ställe eller genom att logga in som en annan användare, då enheterna ska dyka upp direkt.
Dina GAO-enheter kommer inte att dyka upp i Switch King öht förrän i 0.9.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Nu verkar det fungera efter omboot.
Ja la upp den gao som fanns men som var felaktigt först i switch king, då ändrade den på den i telldus center, vilket jag förstår nu är riktgt.
Däremot så ändrade jag tillbaka till gao self learning och gjorde en omläsning av enheter då får jag ett exception. Vilket kanske kan vara snyggare, jag vet ju var det beror på nu.
Ja la upp den gao som fanns men som var felaktigt först i switch king, då ändrade den på den i telldus center, vilket jag förstår nu är riktgt.
Däremot så ändrade jag tillbaka till gao self learning och gjorde en omläsning av enheter då får jag ett exception. Vilket kanske kan vara snyggare, jag vet ju var det beror på nu.
Code: Select all
Level 1) Invalid or unsupported protocol and model. Protocol and model everflourish and selflearning-switch:gao is not supported.
StackTrace for Level 1:
Server stack trace:
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.ThrowIfFaultUnderstood(Message reply, MessageFault fault, String action, MessageVersion version, FaultConverter faultConverter)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.HandleReply(ProxyOperationRuntime operation, ProxyRpc& rpc)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)
Exception rethrown at [0]:
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
vid SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.SynchronizeDeviceNameDeviceCodeAndDeviceTypeWithRegistry()
vid SwitchKing.Client.GUI.Server.ReloadDeviceList()
vid SwitchKing.Client.GUI.frmMain.mnuToolsReloadDevices_Click(Object sender, EventArgs e)