Win XP till Win 7 - Server starter inte
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Win XP till Win 7 - Server starter inte
Körde SwitchKing på en XP-masking tidigare utan problem, men installerade Windows 7 på den istället. Problemet är att nu får jag inte servern att gå, eller rättare sagt tjänsterna vägrar starta. Första gången man kör klienten fungerar servern, men sedan händer något, servern är inte igång. Försöker jag starta tjänsterna manuellt får jag bara till svar att den stoppar igen och körs när den behövs (vilket den inte gör). Något förslag på lösning?
-
- Administrator
Re: Win XP till Win 7 - Server starter inte
Titta i Windows egen loggbok och i Switch Kings loggfiler (http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... -loggfiler).
Börja med Windows loggbok, då det finns risk för att Switch King inte ens hinner skriva något i sina egna loggfiler om Windows stoppar tjänsten för tidigt.
Börja med Windows loggbok, då det finns risk för att Switch King inte ens hinner skriva något i sina egna loggfiler om Windows stoppar tjänsten för tidigt.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Ja det jag får ut från windowsloggen om jag försöker köra en service manuellt är:
Från SwitchKing-klientens logg kan man utläsa att åtkomsten är nekad till varje service.Loggnamn: Application
Källa: SwitchKingFrameworkService
Datum: 2011-07-20 00:09:05
Händelse-ID: 0
Aktivitetskategori:Ingen
Nivå: Fel
Nyckelord: Klassiskt
Användare: Saknas
Dator: Qosmio
Beskrivning:
Det går inte att starta tjänsten. System.Data.ConstraintException: Det gick inte att aktivera begränsningar. En eller flera rader innehåller värden som står i konflikt med non-null-, unique- eller foreign key-begränsningar.
vid System.Data.DataSet.FailedEnableConstraints()
vid System.Data.DataSet.EnableConstraints()
vid System.Data.DataSet.set_EnforceConstraints(Boolean value)
vid System.Data.Common.DataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, IDataReader dataReader, Int32 startRecord, Int32 maxRecords)
vid System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
vid System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
vid System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable dataTable)
vid SwitchKing.Server.DataAccess.Settings.SystemSettingDataAccess.InternalAccessor.Get()
vid SwitchKing.Server....
<Error> -- 2011-07-20 09:54:30 -- Error when starting service: SwitchKingFrameworkService --
Level 1) Det gick inte att öppna tjänsten SwitchKingFrameworkService på datorn ..
Level 2) Åtkomst nekad
StackTrace for Level 1:
vid System.ServiceProcess.ServiceController.GetServiceHandle(Int32 desiredAccess)
vid System.ServiceProcess.ServiceController.Start(String[] args)
vid System.ServiceProcess.ServiceController.Start()
vid SwitchKing.Client.GUI.Server.StartService(String serviceName)
===========================================================
<Error> -- 2011-07-20 09:54:30 -- Error when starting service: SwitchKingInvocationService --
Level 1) Det gick inte att öppna tjänsten SwitchKingInvocationService på datorn ..
Level 2) Åtkomst nekad
StackTrace for Level 1:
vid System.ServiceProcess.ServiceController.GetServiceHandle(Int32 desiredAccess)
<Error> -- 2011-07-20 09:54:30 -- Error when starting service: SwitchKingDataCollectorService --
Level 1) Det gick inte att öppna tjänsten SwitchKingDataCollectorService på datorn ..
Level 2) Åtkomst nekad
StackTrace for Level 1:
<Error> -- 2011-07-20 09:54:30 -- Error when starting service: SwitchKingRESTService --
Level 1) Det gick inte att öppna tjänsten SwitchKingRESTService på datorn ..
Level 2) Åtkomst nekad
StackTrace for Level 1:
<Error> -- 2011-07-20 09:54:33 -- Error when connecting to server --
Level 1) Det gick inte att ansluta till http://localhost:8080/SwitchKingFrameworkServiceHost. TCP-felkod 10061: Det gick inte att göra en anslutning eftersom måldatorn aktivt nekade det 127.0.0.1:8080.
Level 2) Det går inte att ansluta till fjärrservern
Level 3) Det gick inte att göra en anslutning eftersom måldatorn aktivt nekade det 127.0.0.1:8080
StackTrace for Level 1:
Server stack trace:
vid System.ServiceModel.Channels.HttpOutput.WebRequestHttpOutput.GetOutputStream()
vid System.ServiceModel.Channels.HttpOutput.Send(TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.HttpChannelFactory.HttpRequestChannel.HttpChannelRequest.SendRequest(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.RequestChannel.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Dispatcher.RequestChannelBinder.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)
Exception rethrown at [0]:
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
vid SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.GetSystemTime()
vid SwitchKing.Client.GUI.Server.DoConnect()
-
- Administrator
Skicka gärna din DB i ett PM till mig. Jag tror jag vet hur felet kan lösas, men kan inte på rak arm säga orsaken.
Jag gissar att det är har att göra med att det blivit något problem i samband med att databasen uppgraderades till en ny version (vilket görs vid installation av en nyare version av Switch King).
Jag gissar att det är har att göra med att det blivit något problem i samband med att databasen uppgraderades till en ny version (vilket görs vid installation av en nyare version av Switch King).
Martin | Switch King
-
- 2 stars
-
- Administrator
Vilken version av Switch King kör du på Win7?
Databasen verkar vara för v0.9. Är den version du kör på Win7 senare än 0.9?
När jag kör din databas i testmiljön så uppgraderas databasen utan problem till 1.10.
Databasen verkar vara för v0.9. Är den version du kör på Win7 senare än 0.9?
När jag kör din databas i testmiljön så uppgraderas databasen utan problem till 1.10.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Jag kör 10.0.1 på win7..
Jag installerade den, körde den och det funkade, kopierade in databasen en DB-mappen och sen verkade det inte bli bra efter det. Skall jag avinstallera servern och installera den igen?
Jag installerade den, körde den och det funkade, kopierade in databasen en DB-mappen och sen verkade det inte bli bra efter det. Skall jag avinstallera servern och installera den igen?
-
- Administrator
Jag kan inte se att det skulle bli ngn skillnad på att avinstallera och installera igen, men försöka duger 
Om du har kvar din gamla db så skulle jag rekommendera att du isf provar med att:

Om du har kvar din gamla db så skulle jag rekommendera att du isf provar med att:
- Avinstallera servern
- Installera igen, men bocka ur rutan som säger att tjänsterna ska startas efter installation
- Lägg dit din gamla databas (från XP-tiden, om du har den kvar)
- Starta tjänsterna via Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Tjänster
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Funkade kanon när jag gjorde på det viset, att vänta med att starta tjänsterna till efter jag kopierat in databasen. Hade ingen annan än den jag skickade till dig, men den fungerade nu.
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!