Jag har försökt återställa en backup av SwitchKing server genom det tillvägagångssätt som beskrivs på hjälpsidan om backup. Bakgrunden är att jag byggde om min Windows Home Server och bytte hårdvara och ominstallerade allt.
Telldus återställde jag genom att återställa båda noderna i registret, för current user och local machine. För SwitchKing kopierade jag databsen (och ett antal backuper på den).
Sen återställde jag genom att installera Telldus mjukvara, läsa in register-filer, installera Switch King server 0.9.1 (samma som jag körde innan kraschen). Därefter bytte jag ut databasen mot min backup.
På klienten får jag varje gång dubbla uppsättningar enheter, två av varje enhet. Ingen av dessa styr enheten via tellstick. Ingen kommande händelse eller historik dyker upp. Däremot kan jag styra enheter via Telldus Center. Jag använder inte "delade enheter".
Idag har jag provat flera andra backuper av databasen men i princip är det ingen skilnad på vad som händer. Vid vissa tillfällen får jag ett meddelande i SK-klienten om att det är en mismatch mellan Telldus enheter i registret och de i SK. Jag väljer då Ta bort. Ändå har jag dubbla enheter.
Bifogar loggfilen från idag då jag testade lite mera, installationen var för flera veckor sen och den loggen verkar inte finnas kvar längre.
Databasen kan jag maila på begäran men vill inte lägga upp här pga licensen den innehåller.
Jag kommer antagligen installera senaste SK-server idag och se om jag kan få det att fungera, annars får jag radera alla enheter och prova igen, eller börja tomt