Android. Inga värden eller enheter..
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Re: Android. Inga värden eller enheter..
Jag har en Netgear WNDR3700.
Men hur kan mobilen hitta till min dator när jag bara anger min publika adress i appen och inte härleder till datorns IP där klienten och servern finns?
Men hur kan mobilen hitta till min dator när jag bara anger min publika adress i appen och inte härleder till datorns IP där klienten och servern finns?
-
- Administrator
Det kan den inte. Du måste sätta upp Port Forwarding i din router. Det innebär att du anger att all trafik som kommer från Internet på en viss port (ungefär kanal) går igenom routern och vidare till din dator.Breikus wrote:Men hur kan mobilen hitta till min dator när jag bara anger min publika adress i appen och inte härleder till datorns IP där klienten och servern finns?
Du ser en bild på (förhoppningsvis Netgears) port forwarding här:
http://portforward.com/english/routers/ ... R37003.jpg
Du gör detta genom att logga in på din router och leta upp "Port Forwarding". Klicka på "Add custom service", namnge den "Switch King" och välj 8800 både som start- och slutport. Som "Server IP Address" anger du din dators IP-adress på det interna nätverket.
Vet du hur du får fram din IP-adress på din burk - alltså det som ska in i "Server IP Address"?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Hm, det där me port forwarding har jag gjort men det är väl nån liten detalj som blitt fel. Ska kolla senare så kan jag kanske lägga in en bild på hur jag gjort.
Ip-adressen, jag skrev in cmd i kör o sen ipconfig har jag för mej. Publika ip-adressen fanns det ju en länk på Switch King's hjälpsidor.
Har även en lista o routern på alla ip-adresser (manicker) som är anslutna till den så det är bara att testa alla dom i värsta fall. =P
Ip-adressen, jag skrev in cmd i kör o sen ipconfig har jag för mej. Publika ip-adressen fanns det ju en länk på Switch King's hjälpsidor.
Har även en lista o routern på alla ip-adresser (manicker) som är anslutna till den så det är bara att testa alla dom i värsta fall. =P
-
- 5 stars
Lägg gärna upp en bild så vi ser hur du har gjort.Breikus wrote:Hm, det där me port forwarding har jag gjort men det är väl nån liten detalj som blitt fel. Ska kolla senare så kan jag kanske lägga in en bild på hur jag gjort.
-
- 1 star
bifogade en bild
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 1 star
o en till
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 3 stars
Är 192.168.1.2 datorn där du har switchking servern på?
Och har du en brandvägg påslagen på datorn där switchking servern kör på, så måste du även öppna upp den.
Och har du en brandvägg påslagen på datorn där switchking servern kör på, så måste du även öppna upp den.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1
-
- 1 star
Det är den ip-adressen allt är installerat.
Brandväggen i datorn har jag öppnat upp, på så sätt fick jag grejerna att funka genom wi-fi hemma.
Brandväggen i datorn har jag öppnat upp, på så sätt fick jag grejerna att funka genom wi-fi hemma.
-
- 1 star
Märkte nu att min dator byter ip-adress, den sista siffran av nån anledning.. ännu mera krångel..
-
- Administrator
Om din dator får ny IP-adress då och då så kan du antingen ange att din dator alltid ska få samma IP-adress eller sätta IP-adressen manuellt på din dator.
Hur du reserverar en IP-adress står i routerns manual. Jag tittade i den engelska varianten av manualen och där står det beskrivet hur man gör under "Address Reservation".
Hur du reserverar en IP-adress står i routerns manual. Jag tittade i den engelska varianten av manualen och där står det beskrivet hur man gör under "Address Reservation".
Martin | Switch King